Wednesday, March 9, 2016

برند

برند درای معانی متفاوتی است. برند دارای دو معنی لغوی و اصطلاحی است. این کلمه ریشه ی انگلیسی دارد و از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار گرفته  و به معنی امروزی خود رسیده است. در زمان های گذشته برای شناسایی گله از آهن داغ استفاده می کردند و از این طریق آن ها را شناسایی می کردند و به آن برند می گفتند. 

معنی امروزی برند از این عمل گرفته شده است. زیرا به این طریق جنس و کالای مورد نظر متمایز از سایرین واقع می شود و به این ترتیب شناسایی می شود.

برند در دنیای امروزی به اندازه ای مهم و شناخته شده است که به عنوان اساسی ترین و زیربنایی ترین اصل برای شروع یک کار تجاری و تولید کالا می باشد. به عبارتی یکی از دغدغه های اصلی این مشاغل داشتن نامی معتبر و برند معروف است تا بتوانند خود را به جامعه معرفی کنند و به حد اکثر سود ممکن برسند.

اغلب برند های معروف دارای نشان و یا سمبلی هستند که در بسته بندی و یا تبلیغات با آن شناخته می شوند. به عبارتی نوعی لوگو می باشد که مصرف کننده با دیدن آن، محصول مورد نظر را به یاد می آورد. این سمبل شامل رنگ، طراحی، حرف و.. می شود که در تبلیغات از آن استفاده می کنند و باید تمامی این طراحی ها به گونه ای باشد که بیشترین جلب توجه را کسب کند. ناگفته نماند که برند این تلاش ها برای ایجاد تصویری است که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و … ایجاد می کند.

برند به چندین دسته تقسیم می شود:

§         انفرادی
§         شرکتی
§         فامیلی
§         ترکیبی

و اما در مورد تفاوت برند و علامت تجاری باید این نکته را خاطر نشان کرد که مفهوم این دو متفاوت است. در ثبت علامت تجاری شما می توانید نام خود را به ثبت برسانید و اما چیزی به جز یک سند مالکیت نیست. اما در برند علاوه بر حق انحصار شما تمامی کالاهای خود را متمایز نمایید. ثبت برند دارای مزایای مختلفی است. به صورتی که شما می توانید بعد از این کار از امکانات و اعتبارات خاصی از جمله موارد زیر بهره مند شوید:

§         خریدار می تواند محصول خود را از برند محبوب خود تهیه کند.
§         باعث تمایز محصولات شرکت ها از یکدیگر می شود.
§         باعث شهرت شرکت مورد نظر می شود.
§         برای سازنده ی برند حق انحصار به وجود می آورد.
§         می توانند نمایندگی مختلف را اعطا کنند.
§         باعث افزایش درآمد از طریق شناخته شدن شوند.
§         می توان وام هایی از طریق برند دریافت کرد.

No comments:

Post a Comment