Wednesday, March 9, 2016

برند

برند اصطلاحی است که احتمالاً ان را زیاد شنیده اید و برایتان معنای با ابهتی دارد. برند یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که خدمت و محصولات خاص را از طریق ان مشخص می‌کنند. عنوان قانونی برند همان نشان تجاری یا علامت تجاری است. برند در رفتار مشتری و مصرف کنندگان تاثیر به سزایی دارد و در صورتی که یک برند را به درستی ساخته شده باشد و برند را خلق کرده باشد، فروش کالا و خدمات با ان برند خاص، بالاتر خواهد رفت. کالاهای مشابه با برند‌ های متفاوت، ممکن است قیمت‌های متفاوت داشته باشند. زیرا بعد از خلق یک برند خوب، می‌توانید مشتری را از کیفیت برند خود مطمئن کنید.

یکی از دلایلی که شرکت‌ها با استفاده از برند خود مشتری‌ها را جذب می‌کنند، قدرتی است که یک برند خوب در فروش مشتری دارد. اما برند خوب در ذهن مشتری چه کارکردهایی باید داشته باشد؟

برند یعنی کیفیت بالا : معمولاً برند ‌ها نشانه کیفیت یک کالا هستند. برند خوب، خیال مشتری را از این جهت که کالای با کیفیتی خریداری کرده است و می‌تواند به راحتی از ان استفاده کند راحت می‌کند.

برند یعنی خطرپذیری کمتر : خرید جنس ارزان از یک برند ناآشنا که هنوز امتحانش را پس نداده است، خطر بیشتری دارد. اگر چه بعضی از این برند‌ ها در طول زمان بتوانند برند با کیفیت و برند مشهوری شوند. اما در ابتدای کار، خرید از یک برند ناشناس، خطر و ریسک بالاتری دارد.

برند یعنی تعهد تولید کننده : تولید کننده با برند خود، نسبت به کیفیت محصولش تعهد داده است. در نتیجه مسئولیت خرابی، اشکال یا نقصی که در کالا و خدمات برند خود دارد، می‌بایست مسئول باشد. 

برند یعنی هزینه جست و جوی کمتر و سرعت بالاتر  : وقتی مشتری به یک برند اعتماد می‌کند، در حقیقت سرعت جستجوی خود را کمتر می‌کند و کمتر به دنبال پیدا کردن یک کالای مناسب پرس و جو و جستجو می‌کند. برند سرعت خرید را بالا می‌برد و هزینه‌های جستجو را کم می‌کند.

برند یعنی وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت : برند با ارزش به خریدار خود نیز ارزش می‌دهد. مصرف کننده با خرید از یک برند معتبر ، اعتبار خود را نیز افزایش می‌دهد و برای انها خیلی مهم است که برند روی کالایی که خریده اند مشخص باشد.

برند سازی یکی از اهداف اولیه یک شرکت برای گسترش فعالیت و فروش خود است. در حقیقت شرکت‌هایی که هدف‌های بلند مدت دارند، از روش‌های برند سازی استفاده می‌کنند تا سود خود را در اینده ای نه چندان دور تضمین کنند. برند سازی قسمت مهمی از فعالیت‌های مربوط به فرآیند کسب و کار است. برند سازی بر هزینه محصول، بسته بندی، بازاریابی و استراتژی‌های تبلیغاتی، مسیرهای توزیع و شیوه‌های پخش و مواردی از این دست تاثیر به سزایی می‌گذارد.

اولین قدم در برند سازی این است که اقدام به ثبت برند شود. حتی اگر کسب و کار کوچکی دارید، ثبت برند گام اول شما باید باشد. زیرا هر کسب و کار کوچکی، ممکن است در صورت طی کردن مسیر درست، به یک برند جدی و باارزش تبدیل شود. مصرف کنندگان علاقه دارند که کالایی خریداری کنند که یک برند روی آن ثبت شده باشد.

حفظ مشتری و افزایش مشتری با برند سازی : به محض این که کالای با کیفیتی تولید می‌شود، برند آن ، دهان به دهان می‌چرخد. بهترین راه برای افزایش مشتری، استفاده از یک برند مناسب است. شروع فعالیت‌های بازاریابی، استراتژی‌های تبلیغاتی و بسته بندی محصولات، ارتباط مستقیم با برند سازی درست دارند. یک برند زیبا و جذاب، سهم بسیار مثبتی در روش‌های گفته شده دارد.

 کارمندان بازاریابی در هنگام فعالیت، می‌دانند دارند روی برند کار می‌کنند که کالای با کیفیتی را تولید می‌کند و می‌توانند خریداران جدی پیدا نمایند.  برند یک راه موثر برای تسهیل رشد کسب و کار است و وقتی اجرای برند سازی یا برندینگ با موفقیت همراه باشد، برند به یک موقعیت استراتژیک در بازار تبدیل خواهد شد. با گسترش و شهرت برند ، افزایش سود ناشی از هجوم مشتریان جدید و ادامه حمایت از طرف مشتریان دایمی سرعت بیشتری خواهد گرفت. به طوری که صاحبان برند‌ را به فکر گسترش فعالیت و کسب و کار خود می‌اندازد. برند باارزش تنها دلیلی است که مشتریان حاضرند برای آن هزینه بیشتری بپردازند.

No comments:

Post a Comment