Wednesday, March 9, 2016

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری تضمین کننده ی موفقیت در بازار کسب و کار امروزی است و دارای مزایای فراوانی است. شما با ثبت علامت تجاری می توانید کالای خود را محبوب کنید و بدین صورت سود حاصل از کسب و کار خود را بیش از پیش افزایش دهید.

تولید کنندگان می توانند با ثبت علامت تجاری میزان خسارات احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهند. زیرا با این اقدام می توانند کالای خود را با ویژگی های منحصر به فرد خود معرفی کنند و سایر تولید کنندگان نمی توانند کالای قلابی را با نام محصولات مشابه به فروش برسانند. از دیگر مزایای ثبت علامت تجاری افزایش منابع مالی است. به نحوی که می توان به شرکت های مختلف نمایندگی اعطا کرد.

همچنین با این روش می توان اعتبار بالاتری کسب کرد و از این طریق می توان از موسسات مختلف درخواست وام نمود و در جهت تولیدات بیشتر و بهتر استفاده کرد.

لازم به ذکر است بدانید هر شخص با داشتن کارت بازرگانی می تواند 3 بار برای ثبت علامت تجاری اقدام نماید. یعنی می توان به این تعداد دفعات 3 برند مختلف را به ثبت رساند. همچنین با داشتن کارت بازرگانی شرکتی می توان 10 برند را به ثبت رساند و اقدام به ثبت علامت تجاری نمود و هیچ محدودیتی را شامل نمی شود.

·         علائم تجاری برای ثبت عات تجاری به شکل های مختلفی وجود دارد:
·         علامت تایید شده: شامل علائمی است که برای معرفی کالای مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد و مالک آن می تواند از آن استفاده کند.
·         علامت جمعی: این علامت به اشخاصی که کالا را تولید می کنند تعلق می گیرد و آن ها را معرفی می کند.
·         علامت معروف: این علائم مدر یک منطقه (کشور) معروف می باشند و می توانند ثبت شده باشند.

ثبت علامت تجاری دارای مراحل مختلفی است که باید اقدامات لازم برای آن انجام شود. به اختصار به توضیح آن می پردازیم. 

در مرحله ی اول باید اظهارنامه ثبت علامت تجاری تهیه و تکمیل گردد. سپس به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که خواهان ثبت آن ها هستید را ارسال کنید. توجه داشته باشید که علامت درخواست شده باید براساس طبقه بندی قابل اجرا یا طبقه بندی بین المللی باشد. 

همگی این مدارک باید به اداره مالکیت صنعتی ارسال شوند. اداره مالکیت صنعتی اظهار نامه را پس از بررسی از نظر منطبق بودن با شرایط بررسی می کند و در صورتی که ثبت علامت تجاری را قابل ثبت بداند اجازه انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند.

No comments:

Post a Comment