Wednesday, March 9, 2016

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری مراحل مختلف اداری را شامل می شود. به نحوی که در درجه ی اول شرکت و یا تولید کننده ی کالا پس از تکمیل اظهارنامه، نمونه علامت و فهرست محصولات خود را به اداره ی مالکیت صنعتی تسلیم می کند. اداره ی مذکور پس از بررسی مورد نیاز و تطبیق دادن آن با استانداردهای موجود، در صورت تایید شدن اجازه ی انتشار آگهی را صادر می کند. و پس از تایید، علامت را به ثبت می رساند و گواهینامه ی ثبت علامت تجاری را به نام شخص متقاضی صادر می کند.

مراحل اداری و قانونی ثبت علامت تجاری حدود 45 - 50 روز کاری را شامل می شود. اما در حالت کلی بستگی به روند کارهای قانونی دارد و می تواند متغیر باشد. مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی (شرکت ها) و حقیقی تا حدودی متفاوت است. 

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی عبارت اند از:

·         کپی کارت ملی و شناسنامه
·         کپی مجوز تولید و یا پروانه ی کسب و یا پروانه ی بهره برداری ویا در صورت نیاز دریافت نامه از صنف مربوطه جهت تایید
·         تصویر علامت تجاری مد نظر در ابعاد مناسب و ارائه ی مشخصات و ویژگی های  علامت و ارائه ی توضیحات لازم در مورد ثبت علامت تجاری جهت ثبت علامت تجاری
·         ارائه ی کارت بازرگانی در صورت نیاز
·         امضای وکالت نامه

مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی(شرکت ها) عبارت اند از:

·         کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت
·         کپی مجوز تولید و یا پروانه ی کسب و یا پروانه ی بهره برداری
·         ارائه ی علامت مد نظر برای علامت تجاری و توضیح در خصوص علامت و توصیف آن
·         کپی کارت بازرگانی شخص حقوقی
·         تصویر آگهی تاسیس شرکت و تصویر و روزنامه ی رسمی آخرین تغییرات
·         امضای وکالتنامه توسط افراد و دارنده ی حق امضا و ارائه ی مهر شرکت

ثبت علامت تجاری دارای طبقه بندی های مختلفی است و هر محصولی که برای ثبت علامت مورد نظر باشد باید در یکی از این طبقه بندی ها قرار گیرد.

No comments:

Post a Comment